دسته‌بندی نشده

معرفی انواع دستگاه های چاپ

معرفی انواع دستگاه های چاپ

در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با انواع دستگاه چاپ اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم پس با وبلاگ چاپ امیری همراه باشید. در ابتدا به توضیح واژه ی چاپ می پردازیم. چاپ معنای فشردن دو سطح بر یکدیگر است و فرآیند چاپ فرآیندی است که به کمک آن متن یا نقشی بر روی یک سطح حک می شود.

دستگاه برش یکی از انواع ماشین آلات است که در صنعت چاپ استفاده می شود. برای اینکه بتوان به چاپی با کیفیت بالا رسید وجود این دستگاه در چاپخانه ها الزامی است. برش دستی یکی از انواع دستگاه های برش است که در آن فشار نیروی دست انسان عامل فشار است. برش مکانیکی نوع دیگری از دستگاه های برش است که در آن ها عامل فشار تیغه برش ها و متعلقات آن هستند و انسان فقط نقش کنترل آن را ایفا می کند.

دستگاه چاپ افست یکی از مهم ترین و متداول ترین انواع دستگاه های چاپ است. از این دستگاه برای چاپ های با کیفیت استفاده می شود. دستگاه چاپ افست دو نوع هستند: چاپ افست ورقی و چاپ افست وب. از انواع دستگاه های چاپ افست می توان برای چاپ کاتالوگ، پوستر، کتاب، دفتر، مجله، روزنامه، بسته بندی و غیره استفاده کرد.

در چاپ افست نوشته یا تصویر از یک صفحه فلزی به نام سیلندر بر روی سطح لاستیکی برگردانده می شود و بعد آن را با فشار یک صفحه فلزی دیگری روی کاغذ یا مقوا چاپ می کند. در چاپ افست جوهر به طور مستقیم با کاغذ یا مقوا در ارتباط نیست. در دستگاه های چاپ افست فایل ارسال شده به چهار مدل رنگ CMYK تفسیم می شوند و این چهار رنگ بر روی صفحه آلومینیومی چاپ می شوند.

دستگاه چاپ افست دو ورقی یکی از انواع دستگاه های چاپ است. سیلندرهای با ابعاد 50*70 سانتی متر دو ورقی نامیده می شوند. دستگاه چاپ افست یک و نیم ورقی نیز یکی دیگر از انواع دستگاه های چاپ است. سیلندرهایی با ابعاد 60*45 سانتی متر یک و نیم ورقی گفته می شوند.

دستگاه چاپ ملخی یکی دیگر از انواع دستگاه های چاپ است. از این دستگاه برای چاپ در تیراژ کم استفاده می شود. کیفیت چاپ در این دستگاه نسبت به دستگاه های افست پایین تر است. برای مثال برای چاپ سربرگ، اعلامیه، کارت ویزیت و غیره می توان از این دستگاه استفاده کرد. در دستگاه چاپ ملخی می توان یک نوع رنگ را بر روی کاعذ یا مقوا چاپ نمود برای مثال درب جعبه شیرینی را در نظر بگیرید که به رنگ سفید است و روی آن فقط آدرس قنادی با رنگ مشکی یا قرمز یا آبی چاپ شده است. از دیگر کاربرد های دستگاه چاپ ملخی تیغ زنی می باشد. به این معنا که وقتی کل یک جعبه تیغ خورده و از فرم چاپی به شکل قالب کار خارج می شود می گوییم کار تیغ خورده است.

نوع دیگر از دستگاه های چاپ دستگاه چاپ لترپرس می باشد. از این دستگاه در صنعت چاپ برای تیغ زنی استفاده می شود. یعنی جعبه تیغ خورده و از فرم چاپی به شکل قالب کار در آمده است.

چاپ امیری دارای بیش از 40 سال سابقه‌ی درخشان در تولید و پخش انواع جعبه های طلا و جواهر، سکه و ساعتی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *